Designet, skapt av Larssen & Amaral, ble skapt for å skape en ny identitetsprofil for Haugesund Teater. Designet skal reflektere HAUTs eget mål om å skape teater av høy kvalitet for Haugalandregionen.
Under helgens Gullsild, arrangert av Markedsforeningen på Haugalandet, vant HAUT designet tre priser i kategoriene, Nettside, Identitetsdesign og Grand Prix.
Les begrunnelsene fra juryen under:
Nettside - HAUT
Denne jobben har hatt kundereisen som fokus, først og fremst, og det synes. Den er brukervennlig, infomativ og oversiktlig. Innbydende interaskjon og tydelig prioritering av innhold. Den digitale flaten bringer profilen til livet og animasjonene er gjennomtenkt og forsterker opplevelsen uten å trekke til seg oppmerksomhet. En helstøpt nettside som oser identitet ned til fingrspissene — en forestilling i seg selv.
Identitetsdesign - HAUT
For å skape en identitet vet vi alle at vi trenger grunnelementene logo, typografi og fargepalett. Denne jobben levere en levende logo, en sterk typografi og effektfull fargepalett som utgjør en helhetlig og tydelig identitet som ikke går på kompromiss med innholdet, tvert imot lar det innholdet skinne! Elegante, modige og gjennomtenkte valg har blitt tatt på hver flate og skaper en lekker og gjennomført identitet. Vi ser at designeren har skapt et univers som de kan leke med i det uendelige og vi gleder oss til å se denne profilen leve mange år videre. Gratulerer!
Grand Pix - HAUT
Å vinne Grand Prix krever ikke bare å være best av alle vinnerne, men å være visjonær, nyskapende og sette ny standard. Denne jobben gjør akkurat dette, og den gjør det på et nasjonalt og kanskje om vi tørr å påstå internasjonalt nivå. Den skilte seg helt klart ut gjennom hele konkurransen, en jobb som fortsatt å gi, jo mer vi så på den. Den overgikk alle forventinger og Haugesund bør være stolt av en leveranse av så høy kvalitet. Slike jobber setter regionen og bransjen på kartet og bidrar til å vise hvor viktig vår jobb er for næringslivet og regionen.